#pregnant: Těhotenská cukrovka – část druhá

20160530_191019

7 měsíců jsme se Sebastiánem 2 v 1. A je to super! Zvykli jsme si na sebe a snažíme se nedělat si žádná zla. Malý je v břiše neskutečně klidný. A já se mu za odměnu snažím dopřávat jen to nejlepší – minimum stresu, pohyb, kvalitní jídlo, dostatek tekutin i relax.

Stále se nám však do toho našeho hezkého vztahu cpe někdo třetí. Tentokrát to je, jak už asi víte z předchozího příspěvku, těhotenská cukrovka.

A pokud jste článek o tom, jak jsem se o těhotenské cukrovce dozvěděla, nečetli, tak to můžete dohnat právě zde: #pregnant: Těhotenská cukrovka

Ale zpět k věci! Minulý týden jsem U Apolináře absolvovala rychloškolení o tom, co to vlastně ta těhotenská cukrovka je, jak se projevuje, co může způsobit a jak se s ní vypořádat. A protože jsem z nemocnice odcházela s docela dobrým pocitem, rozhodla jsem se trošku podrobněji popsat, co jsem se vlastně dozvěděla.

Těhotenská cukrovka znamená zvýšenou hladinu krevního cukru, která ve většině případů po porodu odezní. Její léčba spočívá v dodržování diety a dostatku pohybu. Teprve v případě, že tato dvě opatření nezafungují, přichází na řadu inzulin.

Pokud se těhotenská cukrovka neléčí, může to znamenat komplikace jak pro rodičku, tak ovšem hlavně pro prcka. To o jaké komplikace jde, mě docela dost vyděsilo a měla jsem z toho několik dní nervy, proto bych to nerada znovu četla, studovala a psala. Snad se tedy nebudete zlobit, když v téhle části příspěvku předám slovo skvělé paní doktorce Krejčí, která to dokonale shrnula přímo tady.

A tím se dostáváme k tomu, že jsem se zařekla, že svou novou cukrovkářkou dietu nebudu brát na lehkou váhu!

Paní doktorka nás na informačním sezení podrobně seznámila s tím, co můžeme a co nemůžeme jíst, kolik gramů sacharidů je vhodné za den spořádat, jak často jíst, co mlsat a jak to přežít. Kdybych měla přepisovat všechno, co nám říkala a radila, vznikl by z toho článku dlouhý a nezajímavý žvást, který by vás od KBlogu podle mě navěky odradil, proto si to odpustím a jen krátce sepíšu to, jak mi to celé změnilo režim.

20160526_165451

  1. Musím jíst 6x denně (ideálně po 2 až 4 hodinách)
  2. Měřím si glukometrem cukr v krvi
  3. Nejím sladké (nic, v čem je cukr, třtinový cukr, aspartam, stévie,…)
  4. Skoro vůbec nechodím do restaurací
  5. Na farmářských trzích u nás na Kubáni si k snídani nemůžu dát nic jiného než suchý rohlík nebo zelného šneka (a dost mi to vadí, protože všechny ty koblihy a koláče vypadají přímo fantasticky)
  6. Pro Milku, karamelové frappuccino, dort, vychlazenou colu a zmrzlinu bych klidně vraždila

Zdraví našeho prcka je ale naštěstí dostatečná motivace a ve slabých chvílích mi pomáhá to přežít. Navíc jsem díky glukometru zjistila, že ta moje cukrovka není zas tak akutní, a že mi spousta věcí prochází. Takže můžu bez problémů svačit ovoce a pít ráno kafe s mlékem. Hurá!

IMG_20160604_124721

I přes to bych však nic podobného nikomu z vás nepřála. Nejde o žádnou tragédii, svět se nezhroutil, netrpím hlady a ani nijak jinak nestrádám, ale je to velké omezení, které mi jednoduše řečeno znepříjemňuje život. Proto držím všem ženám, které plánují těhotenství, i palce na nohou a přeju jim, aby jim ten protivný test vyšel co možná nejlépe!

Mějte se krásně, s láskou,

po čokoládě toužící Karolína :)

P.S. Pokud máte jakékoliv tipy, dotazy nebo připomínky, neváhejte mi napsat – sem do komentářů, na Facebook nebo klidně úplně soukromě na mail karolina@kblog.cz!

Mohlo by se vám také líbit:

2 komentáře

  1. Karoli..jake si mela hodnoty. ? Já poslední pouze posledni merenou hodnotu 8,7 /norma max 8,5/ Mudr mou cukrovku neresil..zadna dieta a prcek se narodil s vahou 4 kila..těžko dnes říct kdybych mela dietu..zda by váha byla nižší.

    1. Já si o už moc dobře nepamatuju, ale myslím, že jsem měla vyšší tu prostřední asi o 4 desetiny :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *