Recenze kočárku Thule Urban Glide 2

Pokud bych měla náš nový kočárkový přírůstek popsat jednou větou, určitě bych v ní musela zmínit skvělý design, nízkou váhu, snadné skládání a jednoduché ovládání. A byla by to tím pádem sakra dlouhá věta 😀 Taková recenze však nikomu, kdo se rozhoduje, zda koupit, nebo nekoupit kočárek za 17 tisíc korun, s největší pravděpodobností nepostačí. Tak teda pojďme do hloubky!

Na úvod by určitě mělo zaznít to, že nejsem běžkyně a nedokáží vám předat zkušenosti s tímto kočárkem jakožto s běžeckým doplňkem. Pokud hledáte čistě kočárek na běhání, zkuste se mrknout na Thule Glide 2.

My máme model Thule Urban Glide 2, což je podle výrobce kočárek pro aktivní rodiny na cestách. A po x měsících používání to mohu jedině potvrdit.

Dle mých zkušeností jde o kočárek, který se nenechá zahanbit ve městě, při sportu, ani v terénu.

Design

Ze vzhledu kočárku jsem byla nadšená ještě dřív, než jsem ho viděla na živo. Čisté linie, hezké materiály, moderní barevné kombinace. Taková, řekla bych, sportovní elegance. A to mi prostě sedí. Sportovně elegantní je i téměř celý můj šatník, takže není divu, že tenhle kočárek neberu jen jako vybavení pro Sébu, ale i takový nový módní doplněk. Máme model v barvě Dark Shadow, na kterém se snoubí odstíny šedé, černá a špetka tyrkysové, která celý kočárek hezky prozáří.


Manipulace s kočárkem

Konstrukce kočárku je velmi vzdušná a troufnu si říct, že na ní není nic navíc. Nic, co by překáželo. A možná právě díky tomu se tak krásně skládá. Pod opěrkou nožiček je rukojeť, kterou dvěma jednoduchými pohyby posunete a kočárek je v cuku letu na placku. Pak už stačí jen ohnout rukojeť a je to! V případě, že potřebujete ušetřit ještě více prostoru, můžete pomocí stisknutí modrého středu koleček jedním pohybem sundat z konstrukce obě zadní kola. Díky tomu se složený kočárek vejde do každé komory, na dno skříně nebo snad i do toho nejmenší kufru auta. Velkým plus je i plastová pacička, která se po složení kočárku zacvakne a brání kočárku v samovolném rozložení. Není tak problém vzít do jedné ruky kočárek a druhou například vést za ruku dítě ze schodů, jako to dělám já, protože se nám nevejde kočárek do výtahu.

Jízdní vlastnosti

Prvním velkým plus je měkká polstrovaná rukojeť, která se dá polohovat do spousty pozic. Lukáš, který má skoro 190 cm, si ji zvedá na předposlední nejvyšší pozici. Mně (171 cm) nejvíce vyhovuje ve vodorovné pozici a když vozí kočárek Sebík, tak využijeme i tu úplně nejnižsí.

Kromě polohovacích tlačítek je na rukojeti ještě brzda a bezpečnostní poutko. Při prvním testování kočárku jsem měla pocit, že brzda brzdí jen velmi málo, nakonec se však ukázalo, že jsem v návodu k obsluze kočárku přeskočila x stránek a nezjistila tak, že intenzita brzdění se dá samozřejmě regulovat! Brzdy jsme tedy seřídili tak, jak nám to vyhovuje a musím říct, že jde o velkou pomoc v kopcovitém terénu a v zimě na ledu. Zkušenost s Urban Glide 2 ze zimního období sice ještě nemáme, ale obdobnou brzdu má i vozík Chariot Sport, který jsme měli půjčený na hory, takže věřím, že i náš nový přírustek nás v prosinci v Harrachově nenechá ve štychu. Velmi se těším také na to, až s kočárkem vyrazíme na kolečkové brusle!

Kola jsou nafukovací a mají tuším stejný ventilek jako například horská kola. Díky jejich velikosti jede kočárek téměř sám a při rychlé chůzi, kterou s ním praktikuji skoro denně, neklape skoro žádný odpor. Samozřejmostí je také aretace předního kolečka. Ve městě ho nechávám volně, v těžším terénu ho vždy zaaretuji, což je vždy dobré udělat i při běhu a jízdě na bruslích. A to jak z důvodu pohodlné manipulace, tak z důvodu bezpečnosti.

Úložné prostory

V úrovni koleček najdete největší, ale zdaleka ne jediný úložný prostor kočárku. Nejde o klasický košík, ke kterého všechno padá. Je to spíše taková na pevno přidělaná taška, jejíž víko se dá zapnout na dva zipy a na závěr ještě suchým zipem. Díky tomu už se mi přestalo stávat to, že cestou z obchodu ztratím půlku nákupu a pak nemám základní ingredience k vaření večeře 😀 Hallelujah!

Další úložný prostor je pod rukojetí na opěradle vnějšku sedací části. Jde o síťovinovou kapsu, kam se vejde menší crossbody, deka pro prcka, pití, svačina nebo od oka tak 30 plínek.  A další dvě mini kapsičky ze stejného materiálu jsou na vnitřních bocích sedací části. Ty využívá hlavně prcek. Schovává si tam dobroty, lahvičku s pitím nebo hračky.

Sedací část

Sedací část kočárku je velmi prostorná a je vybavena pohodlným (dokonce i v zádové části vypolstrovaným) pětibodovým popruhem. Sklon opěradla nutí dítě být relativně dost v lehu. Bála jsem se, že to bude trochu problém, ale Sebastián si tam vyloženě vegetí. Ve výhledu mu to nijak nepřekáží. Dlouho jsou uvažovala nad tím, proč se konstruktéři rozhodly pro tak nestandartní posez, a nakonec jsem tomu dala vlastně i já palec nahoru. Pokud je dítě pevně zapásané, tak je nucené mít opřenou hlavu, což je ta nejlepší možná varianta pro záda i krční páteř. A to hlavně pokud s kočárkem vyrážíme sportovat nebo do terénu, kde to hodně drncá (kameny, kořeny a další nerovnosti).

Pokud však jedeme v klidu po městě, zapínám Sebíkovi popruhy jen kolem pasu a on se přidržuje madla (není v základní výbavě kočárku), díky čemuž má lepší výhled a neunikne mu žádné auto, bagr ani tramvaj.

Problém není ani se spánkem. Zádová opěrka se dá snadno sklopit do úplného lehu, což je pro nás hodně důležité. Prcek spí stále ještě 2x denně a pokud bych neměla pocit, že se v kočárku pohodlně vyspí, dost by nás to limitovalo v plánování výletů a procházek.

Co se prostoru pro nožičky týče, tak ho nelze zvednout do vodorovné pozice. Jeho sklon ale není úplně svisle dolů, takže za nás v pořádku.

Stříška

Stříšku, možnosti odvětrávaní i okénko hodnotím za 1. Látka použitá na kočárku je opatřena UV ochranou 50+. Na bočních stranách stříšky a v poloze ležmo i zadní části jsou umístěny prodyšné síťky, které zaručují příjemnou cirkulaci vzduchu. Celá stříška se dá navíc na straně u madla odepnout (pomocí dvou knoflíků) a sklopit přímo před dítě, což je super v případě, že dítě spí a svítí na něj zepředu.

Údržba

Materiály jsou kvalitní a mám pocit že i částečně odpuzují špínu. Na vše zatím stačil navlhčený hadřík a na kola samozřejmě pumpička. Přímo v návodu je uvedeno přesné rozmezí, jak by měla být kola nahuštěna. My se toho drželi a jezdí se nám skvěle.

Příslušenství

Ke kočárku se dá dokoupit spousta vychytávek. My máme k základnímu balení navíc pláštěnku, madlo a organizér. Mimo to se dá pořídit i držák na lahev, fusak nebo třeba malý jídelní stoleček pro dítě. Mezi příslušenstvím najdete i korbičku nebo adaptéry na autosedačky, díky čemuž může plnit funkci hned od narození miminka.

Původně jsem chtěla do článku rozepsat i to, jaké má kočárek vlastnosti ve městě, v přírodě a při sportu, ale jelikož jsem ho ještě nevytáhla na brusle ani jsem se s ním neproběhla (což se asi ani nikdy nestane), nebylo by tohle shrnutí úplné. Proto s tím ještě počkám a v dohledné době vydám další článek nebo sem doplním nové informace. Stejně tak dohraju slibované video 🙂

Pokud však máte nějaké dotazy nebo připomínky, tak sem s nimi! 🙂

 

Mohlo by se vám také líbit:

1 komentář

  1. Zdravím a díky za super recenzi. Nad Thule uvažuji čím dál tím častěji, jelikož doma máme celkem 4 kočárky neb každý máme na jinou činnost a žádný není pro mě univerzální. A tento se mi univerzálním zdá být, proto uvažuji, že náš stávající vozový park prodám .
    Mohla byste mi prosím změřit délku ložné plochy, včetně té podložky na nožičky?
    Nevadí malému, že kočárek není zcela do sedu?
    Děkuji za odpověď

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *