Recenze kočárku Thule Urban Glide 2

Pokud bych měla náš nový kočárkový přírůstek popsat jednou větou, určitě bych v ní musela zmínit skvělý design, nízkou váhu, snadné skládání a jednoduché ovládání. A byla by to tím pádem sakra dlouhá věta 😀 Taková recenze však nikomu, kdo se rozhoduje, zda koupit, nebo nekoupit kočárek za 17 tisíc korun, s největší pravděpodobností nepostačí. Tak teda pojďme do hloubky!

Na úvod by určitě mělo zaznít to, že nejsem běžkyně a nedokáží vám předat zkušenosti s tímto kočárkem jakožto s běžeckým doplňkem. Pokud hledáte čistě kočárek na běhání, zkuste se mrknout na Thule Glide 2.

My máme model Thule Urban Glide 2, což je podle výrobce kočárek pro aktivní rodiny na cestách. A po x měsících používání to mohu jedině potvrdit.

Dle mých zkušeností jde o kočárek, který se nenechá zahanbit ve městě, při sportu, ani v terénu.

Design

Ze vzhledu kočárku jsem byla nadšená ještě dřív, než jsem ho viděla na živo. Čisté linie, hezké materiály, moderní barevné kombinace. Taková, řekla bych, sportovní elegance. A to mi prostě sedí. Sportovně elegantní je i téměř celý můj šatník, takže není divu, že tenhle kočárek neberu jen jako vybavení pro Sébu, ale i takový nový módní doplněk. Máme model v barvě Dark Shadow, na kterém se snoubí odstíny šedé, černá a špetka tyrkysové, která celý kočárek hezky prozáří.


Manipulace s kočárkem

Konstrukce kočárku je velmi vzdušná a troufnu si říct, že na ní není nic navíc. Nic, co by překáželo. A možná právě díky tomu se tak krásně skládá. Pod opěrkou nožiček je rukojeť, kterou dvěma jednoduchými pohyby posunete a kočárek je v cuku letu na placku. Pak už stačí jen ohnout rukojeť a je to! V případě, že potřebujete ušetřit ještě více prostoru, můžete pomocí stisknutí modrého středu koleček jedním pohybem sundat z konstrukce obě zadní kola. Díky tomu se složený kočárek vejde do každé komory, na dno skříně nebo snad i do toho nejmenší kufru auta. Velkým plus je i plastová pacička, která se po složení kočárku zacvakne a brání kočárku v samovolném rozložení. Není tak problém vzít do jedné ruky kočárek a druhou například vést za ruku dítě ze schodů, jako to dělám já, protože se nám nevejde kočárek do výtahu.

Jízdní vlastnosti

Prvním velkým plus je měkká polstrovaná rukojeť, která se dá polohovat do spousty pozic. Lukáš, který má skoro 190 cm, si ji zvedá na předposlední nejvyšší pozici. Mně (171 cm) nejvíce vyhovuje ve vodorovné pozici a když vozí kočárek Sebík, tak využijeme i tu úplně nejnižsí.

Kromě polohovacích tlačítek je na rukojeti ještě brzda a bezpečnostní poutko. Při prvním testování kočárku jsem měla pocit, že brzda brzdí jen velmi málo, nakonec se však ukázalo, že jsem v návodu k obsluze kočárku přeskočila x stránek a nezjistila tak, že intenzita brzdění se dá samozřejmě regulovat! Brzdy jsme tedy seřídili tak, jak nám to vyhovuje a musím říct, že jde o velkou pomoc v kopcovitém terénu a v zimě na ledu. Zkušenost s Urban Glide 2 ze zimního období sice ještě nemáme, ale obdobnou brzdu má i vozík Chariot Sport, který jsme měli půjčený na hory, takže věřím, že i náš nový přírustek nás v prosinci v Harrachově nenechá ve štychu. Velmi se těším také na to, až s kočárkem vyrazíme na kolečkové brusle!

Kola jsou nafukovací a mají tuším stejný ventilek jako například horská kola. Díky jejich velikosti jede kočárek téměř sám a při rychlé chůzi, kterou s ním praktikuji skoro denně, neklape skoro žádný odpor. Samozřejmostí je také aretace předního kolečka. Ve městě ho nechávám volně, v těžším terénu ho vždy zaaretuji, což je vždy dobré udělat i při běhu a jízdě na bruslích. A to jak z důvodu pohodlné manipulace, tak z důvodu bezpečnosti.

Úložné prostory

V úrovni koleček najdete největší, ale zdaleka ne jediný úložný prostor kočárku. Nejde o klasický košík, ke kterého všechno padá. Je to spíše taková na pevno přidělaná taška, jejíž víko se dá zapnout na dva zipy a na závěr ještě suchým zipem. Díky tomu už se mi přestalo stávat to, že cestou z obchodu ztratím půlku nákupu a pak nemám základní ingredience k vaření večeře 😀 Hallelujah!

Další úložný prostor je pod rukojetí na opěradle vnějšku sedací části. Jde o síťovinovou kapsu, kam se vejde menší crossbody, deka pro prcka, pití, svačina nebo od oka tak 30 plínek.  A další dvě mini kapsičky ze stejného materiálu jsou na vnitřních bocích sedací části. Ty využívá hlavně prcek. Schovává si tam dobroty, lahvičku s pitím nebo hračky.

Sedací část

Sedací část kočárku je velmi prostorná a je vybavena pohodlným (dokonce i v zádové části vypolstrovaným) pětibodovým popruhem. Sklon opěradla nutí dítě být relativně dost v lehu. Bála jsem se, že to bude trochu problém, ale Sebastián si tam vyloženě vegetí. Ve výhledu mu to nijak nepřekáží. Dlouho jsou uvažovala nad tím, proč se konstruktéři rozhodly pro tak nestandartní posez, a nakonec jsem tomu dala vlastně i já palec nahoru. Pokud je dítě pevně zapásané, tak je nucené mít opřenou hlavu, což je ta nejlepší možná varianta pro záda i krční páteř. A to hlavně pokud s kočárkem vyrážíme sportovat nebo do terénu, kde to hodně drncá (kameny, kořeny a další nerovnosti).

Pokud však jedeme v klidu po městě, zapínám Sebíkovi popruhy jen kolem pasu a on se přidržuje madla (není v základní výbavě kočárku), díky čemuž má lepší výhled a neunikne mu žádné auto, bagr ani tramvaj.

Problém není ani se spánkem. Zádová opěrka se dá snadno sklopit do úplného lehu, což je pro nás hodně důležité. Prcek spí stále ještě 2x denně a pokud bych neměla pocit, že se v kočárku pohodlně vyspí, dost by nás to limitovalo v plánování výletů a procházek.

Co se prostoru pro nožičky týče, tak ho nelze zvednout do vodorovné pozice. Jeho sklon ale není úplně svisle dolů, takže za nás v pořádku.

Stříška

Stříšku, možnosti odvětrávaní i okénko hodnotím za 1. Látka použitá na kočárku je opatřena UV ochranou 50+. Na bočních stranách stříšky a v poloze ležmo i zadní části jsou umístěny prodyšné síťky, které zaručují příjemnou cirkulaci vzduchu. Celá stříška se dá navíc na straně u madla odepnout (pomocí dvou knoflíků) a sklopit přímo před dítě, což je super v případě, že dítě spí a svítí na něj zepředu.

Údržba

Materiály jsou kvalitní a mám pocit že i částečně odpuzují špínu. Na vše zatím stačil navlhčený hadřík a na kola samozřejmě pumpička. Přímo v návodu je uvedeno přesné rozmezí, jak by měla být kola nahuštěna. My se toho drželi a jezdí se nám skvěle.

Příslušenství

Ke kočárku se dá dokoupit spousta vychytávek. My máme k základnímu balení navíc pláštěnku, madlo a organizér. Mimo to se dá pořídit i držák na lahev, fusak nebo třeba malý jídelní stoleček pro dítě. Mezi příslušenstvím najdete i korbičku nebo adaptéry na autosedačky, díky čemuž může plnit funkci hned od narození miminka.

Původně jsem chtěla do článku rozepsat i to, jaké má kočárek vlastnosti ve městě, v přírodě a při sportu, ale jelikož jsem ho ještě nevytáhla na brusle ani jsem se s ním neproběhla (což se asi ani nikdy nestane), nebylo by tohle shrnutí úplné. Proto s tím ještě počkám a v dohledné době vydám další článek nebo sem doplním nové informace. Stejně tak dohraju slibované video 🙂

Pokud však máte nějaké dotazy nebo připomínky, tak sem s nimi! 🙂

 

Mohlo by se vám také líbit:

24 komentářů

  1. Dobrý den,
    děkujeme za dobrou recenzi. Taky se nám zalíbil thule urban glide 2. Máme 8. měsíčního syna, který se ještě neposadil sám. Ve sporťáku ho vozím, v korbičce být nechce, navíc se tam nevejde. Ale ten co máme teď, jde sklopit do úplného lehu. Chtěla jsem se zeptat, zda ho mužů vozit už teď v tomto kočárku i když sám nesedí. Děkuji za odpověď. Zuzka

    1. Milá Zuzko,

      v tomto případě určitě doporučuji vyrazit do některého z obchodů, kde mají kočárek k vyzkoušení a omrknout ho naživo. Já osobně bych do něho do polohy ležmo nesedící dítě dala, ale určitě se neodvážím vám to doporučit. Každé dítě je jiné 🙂

      1. Hezký den, Karolíno,
        děkuji za odpověď. V prodejně jsme byli, kočárek se nám moc líbil, už je objednaný. Bohužel tam byla paní prodavačka, která nebyla moc ochotná ani příjemná. Tvrdila, že tam dítě, které nesedí být nemůže, což mi přišlo zvláštní, když se dá na kočárek dokoupit korba… Myslím si, že né každý muže vozit dítě v korbičce než se posadí samo. Zajímal mě proto Vás názor. Děkuji (Omylem jsem vložila komentář pod jiný, omlouvám se. )

  2. Hezký den všem, mám na cestě Thule Urban Glide 2 a ráda bych se dozvěděla, zda sezení lze celé vyprat a zda lze nějak odepnout kšíry nebo alespoň ramenní popruhy a provléknout klasický fusak na 5-ti bodové pásy. Z prodejny jsem si všimla, že jsou nahoře napevno přišité, takže je zřejmě asi nutné dokoupit orig. fusak Thule. Kájo, Vy píšete, že Sabíka poutáte jen v pase, znamená to tedy, že zacvaknete pas a ramenní popruhy necháte za zádičkama, nejde to opravdu rozebrat?
    Moc děkuji za případnou odpověď, Hanka.

    1. Sundání potahů se neobejde bez šroubováku. Není to úplně jednoduché, ale jde to. Každopádně na časté sundávání a praní to asi nebude.
      Doporučuji používat ochranné podložky a dají se poříti také ochrany ramenních popruhů.
      Osobně používáme z primárního Bugaboo jak podložky, tak fusaky. Mají vrchní a spodní část otvorů na suchý zip, takže instalace je úplně triviální.

      Petr

      1. Dobrý den, Hani!

        Já originál Thule fusak nemám a vždy to nějak vymyslíme, i když ramenní popruhy nejdou sundat. U fusaků se suchými zipy v zádové části je to easy, v jiných fusaků jsme to řešili tak, že jsme do fusaku provlékli jen sponu na upnutí mezi nožičkama, ramenní popruhy provlékly dítěti pod rukama a zacvakli to v pase. To je ale samozřejmě řešení jen u fusaků, které nesahají až k bradě 🙂 Pak je taky dobré mít fusak s úpravou proti klouzání v kočárku.

        Sébu poutám jen v pase hlavně ve městě, v terénu bývá napevno, aby ho to nutilo mít opřenou hlavu a nenamáhal si příliš krční páteř.

    2. Dobrý den, Hani!

      Já originál Thule fusak nemám a vždy to nějak vymyslíme, i když ramenní popruhy nejdou sundat. U fusaků se suchými zipy v zádové části je to easy, v jiných fusaků jsme to řešili tak, že jsme do fusaku provlékli jen sponu na upnutí mezi nožičkama, ramenní popruhy provlékly dítěti pod rukama a zacvakli to v pase. To je ale samozřejmě řešení jen u fusaků, které nesahají až k bradě 🙂 Pak je taky dobré mít fusak s úpravou proti klouzání v kočárku.

      Sébu poutám jen v pase hlavně ve městě, v terénu bývá napevno, aby ho to nutilo mít opřenou hlavu a nenamáhal si příliš krční páteř.

      1. Moc děkuji za odpověď. Dnes mi tedy přišel TUG2 a vypadá skvěle. Dokonce jsem i zjistila, že spony od pásů jdou vyvléct a lze tak protáhnout jakýkoli fusak s otvory na pásy 🙂

        Jinak upřímně jsem trochu v rozpacích, že přední kolo je uloženo v plastovém pouzdře a že v podstatě kočár není doporučován na pravidelné sporotvní aktivity. Všude je totiž tak představován, zkuste si zadat do Googlu tenhle kočár.. I co jsem četla zahraniční recenze, patří mezi top jogging strollers, právě proto jsem ho pořizovala, měla jsem před tím Baby Jogger FIT a ten měl pevné přední kolo, což samozřejmě má své pro a výrazné proti. Už jsem nechtěla mít 2 kočáry a golfky jsou tak maximálně do nákupáků..

        No, uvidíme, zatím jsem zkusila a jízdní komfort je tedy velice vysoký, a to jak pro dítě, tak pro rodiče 🙂

        A na závěr velmi pěkně děkuju za Kájinu recenzi, ptže je to tady vše hezky vysvětlené a hlavně VYFOCENÉ.

        Všem přeji spokojené poježdění s kočáry 🙂

    3. Hezký den, Karolíno,
      děkuji za odpověď. V prodejně jsme byli, kočárek se nám moc líbil, už je objednaný. Bohužel tam byla paní prodavačka, která nebyla moc ochotná ani příjemná. Tvrdila, že tam dítě, které nesedí být nemůže, což mi přišlo zvláštní, když se dá na kočárek dokoupit korba… Myslím si, že né každý muže vozit dítě v korbičce než se posadí samo. Zajímal mě proto Vás názor. Děkuji

  3. Uvažuji o nějakém kočárku, který bude vhodný jak do města tak do terénu. Mám za barákem les a nejvíce času budu určitě trávit tam se psem a dítětem. Vždy jsem ale měla dojem, že trojkolka je vratká, každý mi říká, hlavně nekupuj trojkolku. Takže jsem trošku zmatená.

    1. Také jsem si to dříve myslel, ale po osobní zkušenosti s Baby Jogger Citi Mini GT a tohoto Thule Urban Glide 2 jsem přesvědčen o opaku. Perfektní manévrovatelnost a přehlednější průchodnost užšími místy (obchody atd.).

      Zdraví Petr za Kočárek na cesty

    1. To je pravda. Jsem ráda, že díky tomu nemusíme hyzdit kočárek žádnými reflexními páskami 🙂

  4. Tento kočárek mám v tyrkysové barvě, zprvu jsme z něj byla velmi nadšená. Perfektní ovladatelnost, lehký, dobře se skládá a lehoučký při jízdě. Koupila jsem si ho hlavně pro sportovní využití a to na běh a bruslení. Jezdíme bruslit do Německa, což je jedna vyjížďka cca 50 km, před jízdou se musí zaaretovat kolečko, kočárek jel lehce a držel stopu. Bohužel při delším používání (cca 2 měsíce) při bruslení začalo vibrovat přední kolečko. Kočárek jsem reklamovala (což trvalo 30 dní – chápu je to zákonná lhůta,ale zkuste si být bez kočárku měsíc). Opravený kočár má stále problémy s předním kolečkem a servisman od Thule mi řekl, že to není primárně určeno na sport a bruslení. Spíš na procházky městem a v terénu. A občas si trochu zaběhnout. Takže po této zkušenosti bych asi na sport volila jiný typ.

    1. Hezký den, Marti. Musím se servismanem souhlasit. Urban Glide je kompromis mezi městským a sportovním kočárkem. Pokud bych bruslila tolik co vy, určitě bych sáhla po modelu Glide 2 a na procházky po městě bych koupila nějaké obyčejné golfky 🙂

      1. Dobrý den, protože jsme s přítelem také sportovně založení a nerada bych doma měla 2 kočárky (do města a přírody zvlášť), zdál se mi Urban Glide 2 jako super kompromis. Teď jste mě ale překvapily, že to třeba dlouhodobé bruslení nevydrží.. Je tedy podle Vás lepší mít 2 kočárky – jeden do města a třeba Thule Chariot na sport?

        Další věc, co mě od toho zrazuje je „délka kočárku“ (od předního kolečka k madlu), abych všude nepřekážela – v autobuse, restauraci apod. a co rozteč mezi zadními kolečky, není kočárek moc široký např. na průchod dvěřmi?Nemáte s tím problém?

        Děkuji moc za odpověď.

        1. Dobrý den Lenko,

          dovolím si Karolíně vstoupit do odpovědi 😉

          TUG2 je dlouhý a v případě Glidu 2 nemáte navíc možnost otáčet s s předním kolem, takže manipulace s kočárkem v MHD, obchodě atd. bude o to náročnější. Jistým řešením může být kočárek od konkurence (BOB, TFK, mountain Buggy a v neposlední řadě Baby Jogger Summit X3, který je cca o 13 cm kratší a je přímo určený běhu bez ztráty otočného kola. Jen vypadá jako bunda, která zdrhla z Hervisu :/ ). Šířka může být problém v hodně uzkých prostorách, kde jsou dělené dvěře a jedny z nich uzavřené, některé průjezdy pokladen, ale osobně jsem, v Brně a okolí na tyto problémy nenarazil 😉

          Pokud si budete pořizovat Chariota, tak k němu je třeba dokoupit rozšiřující Jogging-Set v ceně cca 3.100 Kč. Zároveň máte možnost připojit za kolo. Bohužel tomu odpovídá také násobně vyšší cena oproti UG2 a G2 modelům.

          Krásný den Petr 🙂

          1. Dobry den, Petre, moc diky za odpoved.

            V konkurencnich kocarcich se moc nevyznam, prave ze mi vsechny prijdou jako zdrhla bunda z Hervisu 🙁

            Nejsme vylozene bezci, takze jsem o Glide 2 ani neuvazovala. Chceme, aby byl kocarek obecne vhodny na beh, inline brusle, do snehu, do prirody (les, hory) a zaroven abych s nim mohla do mesta (mhd, restaurace). Takze Urban Glide 2 s brzdou a otocnym prednim koleckem se mi jako kompromis fakt libil.. Jestli se ale predni kolecko po „par km“ brusleni rozbije, tak to nic moc teda 🙁

            1. Pokud chcete tedy Thule, tak Chariot 2 bude ideální volbou.
              Při výběru TUG2 jsem byl upozorněn přímo zástupci Thule na veletrhu, že to na vyslovený sport moc není … přední kolečko je uložené v plastovém pouzdře, které po vymačkání způsobí kmitání kolečka.Spíše je to takový víceúčelový kočárek do nepohody. Což splnilo i naše očekávání.
              Pokud jezdíte pravidelně několik km i rekreační formou, tak zvolte něco s možností pevného uložení předního kola.

  5. Super recenze;) zrovna zvazuji jeho koupi. Syn odrostl z bugaboo buffa a na zimu bude ještě nějaký ten kocarek potřebovat a tento typ se mi zdál větší než bugaboo buffalo. Od Thule máme již Chariot CX a naprostá spokojenost a využitelnost. Srovnávala jsem ceny a v ČR okolo 17tisíc, kdežto v Německu již od 460eur, což už je dost podstatný cenový rozdíl, takže kde zakoupím už vím;) díky za recenzi

    1. Hezký den, Hanko. Jsem ráda, že vám recenze pomohla při rozhodování 🙂 Ať se vám s ním hezky jezdí! 🙂 K.

  6. Muzu poprosit o zmereni tycky, na ktere je pridelane madlo pred dite? Mame verzi 1 a zajima me, zda by slo madlo dokoupit i k te. Dekuji

    1. Hezký den, Martino. Dle výrobce je madlo kompatibilní s kočárky Thule Urban Glide 2, Thule Urban Glide 2 Double a Thule Glide 2. A přiznám se že nevím, jak moc velké změny byly provedeny na konstrukci jako takové. Jinak co se toho rozměru týče, tak než šířka té konstrukce je podstatné zakřivení. Sedne to tam jak prdel na hrnec, dokonce pravá i levá úchytka jsou odlišné kvůli takový čudlíkům, které madlo drží, aby nesjíždělo.

  7. Zdravím a díky za super recenzi. Nad Thule uvažuji čím dál tím častěji, jelikož doma máme celkem 4 kočárky neb každý máme na jinou činnost a žádný není pro mě univerzální. A tento se mi univerzálním zdá být, proto uvažuji, že náš stávající vozový park prodám .
    Mohla byste mi prosím změřit délku ložné plochy, včetně té podložky na nožičky?
    Nevadí malému, že kočárek není zcela do sedu?
    Děkuji za odpověď

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *