Recenze sportovní části kočárku Oyster3

Původně jsem pro baby č. 2 nový kočárek nechtěla, ale co si budeme povídat, je to jedna z mála věcí, se kterou každá maminka manipuluje dokonce několikrát denně, a která dokáže při správném výběru modelu podstatně zpříjemnit každou procházku. Proto jsem se opět spojila s výhradním distributorem kočárků značky BabyStyle pro ČR i SR a vybrala si novinku Oyster3, která mě nadchla nejen designem, ale i tím, že její konstrukce dokonale reaguje na požadavky i přání rodičů, kteří chtějí pro své děti to nejlepší.

Na velké túry si i nadále ponecháváme Thule Urban Glide 2 doplněný o korbičku pro novorozence, avšak do města, na rychlé cesty do školky a obecně na všední dny, kdy budu s dětmi převážně sama, jsem vsadila právě na Oyster3, který se nám na rozdíl od Thule vejde do výtahu a nebudu ho tak muset tahat po schodech do patra.

Tato recenze se bude, jak už je z titulku zřejmé, týkat pouze sporťáku, tedy konstrukce a sedací části, kterou aktuálně využívám jako kočárek pro Sebastiána. Na recenzi korbičky a autosedačky se můžete těšit v závěru léta, až obojí náležitě vyzkouší náš nejmladší člen rodiny, který má přijít na svět zhruba v polovině prázdnin.

Design

Model Oyster3 je aktuálně k dostání asi v 10 barevných provedeních od zemitých barev až po krásnou zelenou nebo bordó. Kromě barvy textilie jsou na trhu dva rámy– mirror a city grey. My jsme s klukem nakonec zvolili variantu MERCURY na CITY GREY rámu. Rozhodně to však nebyl jediný favorit. Kdyby to bylo čistě na mě, tak vybíráme asi ještě dnes 😊

Hned po vyndání prvních částí z krabice jsem však věděla, že jsme vybrali dobře. Moc se mi líbí struktura látky, provedení madel i design kol.

Ke kočárku mám tentokrát poprvé i originál Oyster přebalovací tašku obsahující přebalovací podložku, která je velice prostorná a praktická, tak jsem zvědavá, zda ze hry vyšachuje mé oblíbené batohy 😊

Manipulace s kočárkem

Konstrukce kočárku je dokonale jednoduchá a čistá, bez zbytečných výstupků, čudlíků a dalších nesmyslů, což velice kvituji.

Sedací část se dá snadno ve dvou bodech nacvaknout po směru i proti směru jízdy. K uvolnění sedací části dojde po uchopení skrytého poutka pod zadečkem dítěte. V Sebastiánově případě a asi i v případě dalších téměř tříletých dětí se však dá využít pouze varianta po směru jízdy, a to z toho důvodu, aby si mělo dítě o výšce cca 90 cm a více kam dát nohy.

Velkou výhodou tohoto kočárku je pro mě určitě fakt, že při jeho skládání nemusím sedací část sundávat z rámu, ale mohu ho složit podobně jako například Oyster Zero během vteřinky v jednom kuse (včetně stříšky).

Dříve by mě asi vůbec nenapadlo to řešit, ale hlavně u Eggu mi vždy bylo líto pokládat sedací část během naloďování se do auta na chodník, proto nyní opravdu kvituji kompaktní a promyšlený design.

Dobře slouží i brzda na principu pedálu, při jejímž odbržďování si nemusíte odírat vršek boty, a teleskopická rukojeť nastavující se pomocí stisknutí tlačítka v jejím prostředku. Šikovná je i aretace obou předních kol najednou pomocí jediného posuvného knoflíku. To oceňuji hlavně v MHD, kdy vždy na poslední chvíli nastavuji kočárek do stavu, aby zabíral co nejméně místa a nikam sám neodjížděl.

*všechny fotky si můžete po rozkliknutí pohodlně přiblížit

Sedací část

Délka pásů i výška stříšky se dá velmi snadno regulovat, tudíž se v kočárku bude cítit dobře a útulně jak čerstvě sedící špunt, tak větší dítě. To mi přijde jako super řešení, protože například super prostorný Oyster Zero mi ze začátku přišel pro Sebíka zbytečně obrovský.

Výrobce uvádí, že nosnost kočárku je až 20 kg a rozměry sedáku jsou 77 cm x 57 cm x 109 cm.

Ze všeho nejvíc však výrobcům tleskám za provedení polohování opěrky zad a nožiček, jež dokonale reaguje na veškeré připomínky fyzioterapeutů z celého světa, kteří už několik let upozorňují na fakt, že je nesmysl, aby děti v kočárcích spali v podstatě v sedě, jako je tomu zvykem u kočárků polohujících se do lehu pouhým poklopením dozadu.

U větších dětí jistě oceníme možnost schovat ramenní pásy za polstrování a z pětibodového pásu tak udělat pouze tříbodový.

Madlo před dítětem se dá stejně jako u ostatních kočárků z dílny BabyStyle odepnout na obou stranách, kde má navíc otočné klouby.

Stříška

Stříška je stejně jako u Oyster Zero ušita z látky s UV ochranou. Díky zabudovanému zipu se dá o jeden díl prodloužit + je zde možnost vyklopit jakousi krempu, která nejen stíní, ale také trochu změní vzhled kočárku. Pokud ji nevyužijete, můžete ji díky zipu pohodlně odepnout. Jak už jsem psala výše, stříška se dá po stisknutí dvou tlačítek snadno výškově nastavit.

Větrání je u Oyster3 vyřešeno ne okénkem, ale pruhem látky, která jde snadno vykasat. Vzduch tak do kočárku proudí ze všech stran.

Pokud jsem na cokoliv zapomněla, neváhejte se ozvat na Instagramu @karolinavala nebo tady v komentářích! 🙂

Recenze dalších kočárků naleznete zde:

Recenze luxusních golfek Oyster Zero

Recenze sporťáku Thule Urban Glide 2

Recenze kočárku Egg

Recenze kočárku Libélulle Linoa 2.0

Mohlo by se vám také líbit:

2 komentáře

  1. Dobrý den Kájo, narazila jsem na váš blog a samé skvělé tipy. Určitě budu pravidelný čtenář 🙂
    Prcka očekáváme až v zimě, každopádně už jsem se neubránila a zjišťuju informace. Kočárky Oyster mě velmi zaujaly a proto bych se ráda optala, jaký hlavní rozdíl vnímate v nové verzi Oyster 3 a předešlém Oster Zero. Jaký byste spíš doporučila pořídit?
    Předem děkuji za odezvu, Tereza

    1. Hezký den, Terez!

      Oyster3 má myslím předchůdce Oyster2. Zero bych zařadila spíš do kategorie luxusních golfek. Je neuvěřitelně prostorný, ale nemám s ním zkušenosti po nasazení korbičky ani v žádném větším terénu. Využívala jsem ho většinou jen ve městě. Jako první kočárek bych za sebe doporučila spíše Oyster3 a Zero zvolila třeba pro dvouleťáka. Ale samozřejmě záleží na tom, co od kočárku očekáváte, kde se s ním budete nejvíce pohybovat apod. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *